Nyttigt är... gott?

Bara för att jag inte äter som en anorexia så betyder inte det att jag äter som ett fetto.  Jag äter normalt, enligt mig själv. (Kanske lite mer åt det nyttiga hållet, men det är för att jag gillar det!) Att äta lagom nyttigt är bäst tycker jag. Man ska inte överdriva med att vara "för nyttig" eller för onyttig. Om man hela tiden pressar sig själv till att äta "jättenyttigt" med bara sallad, knäckebröd och vatten i stort sett kan det leda till att man antingen tröttnar på sin diet, eller att det går till överdrift. Att äta onyttigt behöver man väl inte ens snacka om. Jag skulle aldrig kunna trycka i mig onyttigt och sånt varje dag... Jag skulle må illa!

Idag testade jag iallafall något nytt! Älskar att köpa nya nyttiga saker. Alltid lika spännande. Idag fixade jag något som hette kronärtskocka. Man ska först koka den och sen när man äter den ska man bryta loss bladen och äta det som är längst in.
Dock så smakade detta väldigt illa! Testa om du är nyfiken, men annars- don´t.



Euuu..?


Kommentarer
Postat av: eveline

hehe nja håller med, kronärtskocka är ingen höjdare

2009-10-07 @ 05:52:32
URL: http://evelines.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0