Vifta med händerna

Är det bara jag som tycker att fjortisantalet ökar mer och mer?  Haha, de är så sjukt pinsamma. Hårspray är deras bästa vän och det vita läpästiftet ligger alltid i bakfickan. Eller idominsalvan. Foundation funkar ju inte att ha på läpparna, för det går ju bort så snabbt man slickar på det. Concealer funkar ju lite bättre, men idomin är ju det bästa, right?
Visst, jag har också gått igenom en liten fjortisperiod! Men jag såg inte ut som dom gör nu? De flesta nu börjar sminka sig skittidigt, och dessutom skitmycket! Jag började sminka mig i sjuan, pga av att tjejerna tyckte att det skulle vara kul att sminka mig. Yeah, I remember that. ;)
Efter det så ökade det bara mer och mer och i 8:an badade jag i foundation. Mysigt. :)
Men man kan ju knappast jämföra mig med andra fjortisar ;) nepp.


Beskrivning av fjortis från wikipedia:

Fjortis är en oftast nedsättande beteckning på någon i de yngre tonåren som beter sig omoget, osäkert, naivt och pubertalt, men som tar varje chans att visa hur mogen och självsäker han/hon är. Ordet kan även användas i överförd mening om personer i andra åldersgrupper; fjortis är då inte en ålder utan en livsstil. De tjejer som kallas "fjortisar" har ofta mycket smink, bloggar gärna, gör ofta ljud som smäller med sitt tuggummi och kräver uppmärksamhet. Ordet finns med i den trettonde upplagan av Svenska Akademins Ordlista från 2006.

Det är ju nästan så att man skrattar ;) eller vad säger ni om detta?


Sarah, Sara, jag. Hetaste fjortisarna jag sett iallafall ;)
Dock så drev vi bara.



 


Kommentarer
Postat av: michelle

tummen upp för det här inlägget! du har så rätt så!

2009-10-01 @ 20:59:32
URL: http://lovemychaos.blogg.se/
Postat av: ...

Texten får wiki stämmer såååå bra på dig julia!

2009-10-01 @ 23:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0