27 september (:

hej !

promenader är väldigt underskattade egentligen. hade verkligen ingen lust att göra något, spelade match idag (träningsmatch visserligen, men gjorde mitt första mål denna säsongen, stolt) och när jag kom hem somnade jag direkt och sov bort halva lördagen, så jag hade ingen ork att göra något överhuvudtaget. men sedan tvingade jag upp mig själv och skickade iväg ett sms till julia, som var och shoppade som vanligt, haha. men sen när det mörknade tog vi en lång promenad och pratade om allt möjligt. det var skönt! så promenader är väldigt underskattade!

sen när jag kom in gjorde jag en chai latte till mig själv, den blev riktig god, även fast jag är sämst på sådana saker!
det roligaste är att det är så lätt att göra en chai latte!

du häller bara 2 dl vatten i en kastrull och värmer det. sedan lägger du i 1 bit färsk eller torkad ingefära (jag har inte det hemma så jag häller bara i lite malen ingefära som finns på påse, ungefär lika mycket som jag tror en bit är, haha). sedan blandar du i 1 bit kanelstång (samma där, häller i kanel som finns som krydda), 4 kardemummakärnor (exakt samma sak där). sedan häller du i 1–2 tsk svart te. när du har gjort det värmer du 1 dl mjölk i en kastrull. eftersom jag inte har någon sak man skummar mjölk med använder jag elvisp, funkar bra det med. sedan häller du i båda delarna i en kopp och häller i socker efter hur sött du vill det ska bli, jag gillar det när det är sött! haha. och lite kanel på toppen. perfekt! hihi

       

haha bilden blev ju inte superbra, men så kan det bli!

imorgon blir det match igen, men denna gången i fotboll! sista seriematchen mot ekhagen, om vi vinner denna blir vi kanske trea! så nu blir det till att tagga! önska mej lycka till? (A

nu ska jag nog fixa mej för kvällen, känns sorgligt att det inte hände så mycket på min lördag, men behövde bara en chill helg att förnya mina krafter på, förra veckan i skolan var ju inte för rolig, satte bara och svamlade massa skit som ingen annan fattade, för jag var så trött, hahaha!

så godnatt och puss på er sötisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0