Vet ni?

Idag är det måndag och 4 skoldagar kvar till helgen.  Helgerna är seriöst det som jag lever för! Jag lider igenom och plågar mig själv med läxor på vardagarna för att ha kul på helgerna.
Jag hatar skolan. Jag hatar plugg. Ufff! Men det är det enda sättet till ett bra jobb och en bra framtid. Jag har bestämt mig för att plugga som en idiot i 3 år och göra så gott jag kan för att sedan gå ut med så bra poäng jag bara kan. Jag ska inte vara missnöjd med mina resultat när jag går ut, för om jag har gjort mitt bästa, så har jag inte kunnat göra mer än det. 

Tyvärr så är jag bara inne på första året ;) vilket betyder nästan 3 år kvar att genomlida. Jag vill att det ska ta slut, men endå inte. Efter gymnasiet är det högskolan, vilket blir ännu jobbigare.
Mina mål är iallafall att skaffa bra betyg, för jag ska ha ett bra jobb och tjäna bra med pengar.
Jag vill ha ett så bra liv som möjligt, och det ska Hampus få dela med mig. Yes, det är mycket jag redan bestämt. Man ska ha mål tycker jag. Har ni mål för er själva?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0