Ät vad du vill-dieten

Skoldagen började med historia. Vi skulle titta på Troja, eftersom vi arbetar med det runt där just nu ;)
Därmed begav vi oss till hemköp och köpte lite smått och gott. Med andra ord, ONYTTIGT! Jag äter vad jag vill.

Alltså, tjejer, bry er inte allt för mycket om vad ni äter. Ät vad ni känner för. Det är nu som unga ni kan äta i stort sett vad ni vill utan att behöva tänka allt för mycket på det. Passa på!
När ni är 40 får ni tänka er för lite mer än vad ni behöver nu. Då går ni lättare upp i vikt och allt. 
Varför börja plåga sig själv redan nu i tidig ålder när ni ska göra det resten av era liv?
Föresten är det snyggare med lite kurvor, right? När blev det snyggt att vara vandrande pinne? Och nu menar jag inte att det är fult, ni som är det naturligt och som inte har så lätt att gå upp i vikt. Det kan vara fint. Men inte om ni själva gör er smala, som en anorexia, med flit!
Varför ens bry sig om sitt utseende så mycket överhuvudtaget? Acceptera era utseenden istället. Koncentrera er inte på det som ni inte gillar med er själva. Blunda för det och koncentrera er istället på det ni gillar.
Era pojkvänner gillar er lika mycket tjocka som smala iallafall. Om de är äkta vill säga.

Och på tal om allt det här: Bry er inte om vad t.ex. Dessie & Kissie skriver om vad de äter? Gosch... Klart man påverkas av sånt man läser. Men, chai-latte dieten? Är det ett skämt eller vad? Och att inte äta någonting eller bara något litet varje dag?
Om inte jag äter så blir jag trött & mår inte bra.  Jag tror att det är så för alla?
Och i längden tror jag inte ens att man orkar att inte äta/bara äta lite varje dag. Då börjar man äta och sväller upp som en ballong... Hett ;)

Jag har själv fått för mig att jag är tjock och sånt förut. Jag snålade med maten och åt i stort sett bara sallad och nyttigt som var äckligt bara för att vara nyttigt. Men nu har jag slutat. Slutat att bry mig. Min pojkvän sa till mig hela tiden att jag skulle sluta. Han blev ledsen att jag höll på. Han sa att jag skulle va snyggare om jag gick upp.
Men vet ni? Nu äter jag vad jag vill. Och jag mår så himla mycket bättre! :)

Det jag vill komma fram till är att- ÄT VAD NI VILL OCH VAD NI KÄNNER FÖR BRUDAR!


Smått och gott till filmen ;)
Köpte en rosa donut som matchade min outfit idag! Huhu ;)


Kommentarer
Postat av: J e s s i c a ♥

Hej hej:)!

allt bra med dig idag:)?

fin blogg du har!

2009-09-29 @ 16:51:27
URL: http://sunshyne.blogg.se/
Postat av: Anna

gött :)

2009-09-29 @ 18:48:35
URL: http://zparriz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0