Homosexuella får också!


Homosexuella par ska kunna vigas i Svenska kyrkan från och med den 1 november i år. Det beslutade kyrkomötet, kyrkans högsta beslutande organ, i dag. 176 av 249 röstande ledamöter sade ja till förslaget.
Läs artikeln här: http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=150381657

Ja, nu vad det väl sluttjatat om detta antar jag? Jag anser inte att det var mer än rätt att dom godkände det. Homosexuella har enligt mig lika rätt som alla andra. Vad gör dig som homosexuell annorlunda? Vad är det som gör att du inte har rätten att gifta dig? Ja, den frågan kan man ju ställa sig. Jag tycker bara att detta är någon inbillning och homofobi vi har fått.
Vad rör det dig om homosexuella gifter sig? Blir du ens påverkad? Jag tycker inte det, nej.
Låt homosexuella visa sin kärlek till varandra som alla andra. Det är ju trots allt bara en gen det har gått "fel" i, ingenting annat.
Varför ens diskutera denna frågan? Jag anser att det är självklart att de ska kunna få gifta sig! Snälla, ge mig ett bra argument till att de inte skulle få gifta sig. Och snälla, säg inte "det är äckligt" för det räcker inte långt ;)
Ja tack till kärlek! ;) Homosexuellas giftermål påverkar inte mig endå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0